Triger Kayışı

Triger Kayışı Değişimi ve Fiyatları

Triger Kayışı Nedir?

Triger kayışı, eksantrik mili kayışı olarak da isimlendirilmekle birlikte motorun güvenliği ve performansı açısından son derece büyük bir öneme sahiptir. Triger kayışının kopması ya da zarar görmesi gibi durumlarda motorda telafisi olmayan arızalar oluşabilmektedir. Bu nedenle triger kayışının ömrünün uzun olması için bazı dikkat edilmesi gereken hususlar bulunmaktadır. Şimdi gelin triger kayışı ile ilgili tüm detayları hep birlikte inceleyelim.

Triger Kayışının İşlevi Nedir?

Eksantrik mili kayışı krenk milinden almış olduğu hareketi ileterek supapların açılıp kapanmasını sağlar. Bunun yanı sıra motor soğutma suyundan da sorumludur. Pek çok otomobil modelin de devridaim pompasının hareket halinde olmasını sağlayan motor soğutma sıvısının soğutma sistemi içerisinde ilerlemesine yardımcı olur. Bu sayede hem devridaim pompasına hem de eksantrik miline hareket sağlanmış olur. Krank mili ve eksantrik milinin dişleri belirli bir hizada olduktan sonra eksantrik mili kayışı söz konusu milletin üzerinde bulunan çentiklere takılır. Hangi aralıklara göre takılacağı ise üreticiler tarafından belirlenmektedir.

Triger Kayışı Ne Zaman Değiştirilmelidir?

Araç için son derece önemli bir görevi olan triger kayışı ve triger sisteminin belirli dönemlerde değiştirilmesi gerekmektedir. Bu sayede arabanın kullanım ömrü sağlıklı bir şekilde uzatılmaktadır. Söz konusu kayış türünün belirli bir kullanım ömrü ve son kullanma tarihi bulunmaktadır. Tamamen sürücünün arabayı kullanma şekline göre triger kayışına ömür biçilmektedir. Modele ve markaya göre bu kayışın kullanım süresi değişkenlik gösterse de ortalama 3 yılda bir değiştirilmesi gerekir. Bu sürenin dolması durumunda kayışta herhangi bir problem olmasa dahi değiştirilmesi gerekir. Modele ve markaya göre farklılık göstermekle birlikte kayışın 90 bin ile 100 bin km’de de değiştirilmesi gerekebilir.

Bu kayış türü genel olarak kauçuk, çelik tel/kumaş ve kuşak malzemelerden kompozit bir şekilde üretilmektedir. Bu doğrultuda kevlar, karbon fiber ve aramid gibi dayanıklı ve özel malzemelerden üretilmiş olan çeşitli versiyonlardan da bahsetmek mümkündür. Söz konusu ürünler dayanıklı bir yapı ile birlikte kayma riskinin önüne geçmektedir.

Triger Kayışı Koparsa Ne Olur?

Triger sistemlerinde arızalanma, bu kayışın kopması gibi durumlarda motorda ciddi oranda hasar ortaya çıkmaktadır. Bu doğrultuda triger sisteminin arızalanması durumunda motorun iflas etmesi dahi mümkündür. Triger kayışının kopması durumunda ortaya çıkacak problemleri aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür.

  • Supap zamanlamasında bozulma meydana gelir.
  • Zamanlaması bozulan supapların kapalı olması gereken durumda açık kalır.
  • Açık olan supaplara pistonlar çarpmaktadır.
  • Pistonların çarpması ile birlikte supaplarda eğilme meydana gelir ve ciddi bir hasar ortaya çıkar.
  • Supap ve pistonların bağlantılı olduğu tüm parçalarda zorlamalar oluşmaktadır.
  • Tüm bu durumların hemen ardından bir gürültü ile motor durmaktadır.

Kayışın kopması ile birlikte araba durur ve bir daha çalışmaz. Kontağı çevirmeye devam ederseniz bağlantı parçaları zorlanacaktır. Bu durumda servisi arayarak parçaların değişmesini sağlamalısınız.

Triger kayışı değişimi için otoway.com.tr üzerinden online randevu talebi oluşturabilirsiniz.